10 juni 2022

Zomerspektakel

Van vrijdag 3 t/m zondag 5 juni was het zover, het Zomerspektakel aan het Meer. Het Zomerspektakel aan het Meer is een 3-daags muziek-, sport- en spelfestival in Alphen aan den Rijn. Elk jaar steunt het Zomerspektakel meerdere goede doelen, dit jaar was er onder andere gekozen voor Bultermekke Assistancedogs (BMA) en Stichting TuTu van Alphenaar Evert Muis.

Wat eigenlijk een thuiswedstrijd had moeten zijn voor Evert met zijn Skoften Sloopservice, werd dankzij onder andere Niels Geusebroek een prachtig eerbetoon aan deze sloopkogel. Want op de tweede dag van het festival liet Niels Geusebroek het speciaal voor de stichting geschreven nummer ‘Want Later is nu’ vanaf het podium klinken.

Maar het meest bijzonder was de videoboodschap van Evert Muis. Totdat Evert zijn Linda ontmoette was op het podium staan het belangrijkste in zijn leven. Het is heel bijzonder om mee te maken dat hij zes weken na zijn dood weer zoveel mensen bereikt vanaf het door hem zo geliefde podium. “We hebben zelf de beelden al zo vaak gezien maar als je deze dan op een groot scherm ziet word je toch weer emotioneel. Zeker als je ziet wat het met andere mensen doet, besef je waar je mee bezig bent en welk gedachtengoed je voortzet” aldus Chica Bijwaard van Stichting TuTu.

Bedankt Zomerspektakel, organisatie, publiek, gulle gevers, het schitterende weer en iedereen die dit mogelijk heeft gemaakt.