22 juni 2022

Sylvia vol gas

Moeder Sylvia was in het verleden een succesvolle DJ op hardcore feesten en festivals. Vader Mark deelt een passie voor kickboksen met dochter (en kampioene) Lucy. En zoon Kayne (11) werkt zichzelf een weg omhoog in de kartwereld. Deze familie lijkt nergens bang voor.

Toch leven ze continu in angst sinds Sylvia eind 2020 hoorde dat haar baarmoederhalskanker is uitgezaaid naar haar hoofd en niet meer te behandelen is. Een tikkende tijdbom die veel klachten geeft en Sylvia – én haar gezin – enorm beperkt in het dagelijks leven. Hoe kunnen we de harten van deze mensen een dag weer even sneller laten kloppen, op een manier dat Sylvia daar ook van kan genieten?

Dat is een opdracht die je onze Hanke wel mee kan geven. Na een warm onthaal door Tim Coronel leerde dé karttrainer van Nederland Kayne alle in- en outs van deze baan. Daarna kon hij dit in de praktijk brengen in een race tegen zijn vader en zus. Sylvia keek, vanwege haar continue duizeligheid, in eerste instantie toe. Maar uiteindelijk kon ze het toch niet laten en heeft ze, met een grote glimlach op haar gezicht, een volle heat uit kunnen rijden.

Na een drankje, een Timmy’s Special én een bezoek aan de werkplaats waar gewerkt wordt aan de nieuwe Dakar auto, gingen vier stralende gezichten weer op weg naar huis. Missie geslaagd.