14 oktober 2022

Dierenpark Amersfoort

Boaz wil bioloog worden. Maar voor moeder Ingerid is later helaas nu. Voor dit gezin, en in het bijzonder de bioloog in spé, organiseerden wij daarom een dag in Dierenpark Amersfoort, met als speciale verrassing een unieke kijk achter de schermen. We konden de dag compleet maken met een gesigneerd boek van Freek Vonk. Met speciale dank aan dierenverzorger Rob voor alle tijd en aandacht.

Door Ingerid
Mijn kinderen in het zonnetje zetten. Dat is mijn grootste wens op dit moment. Mijn kinderen die al zoveel hebben meegemaakt met een
ongeneeslijk zieke moeder. En die helaas ook nog heel veel gaan meemaken in de toekomst. Afgelopen zomer kwam ik in contact met Niki van Stichting Tutu. Het ging over de knuffels van Knuffelmakers. Niki bood aan om een wensdag voor ons te organiseren. Maar op dat moment was ik zo ziek dat ik het niet zag zitten. Maar gelukkig bleef ze aanhouden en belde en mailde ze mij een aantal weken later nogmaals. Wonder boven wonder was ik aan het opknappen en kwamen we op het idee om Boaz (12) een bijzondere suprisedag te geven.

Het werd een dag in Dierenpark Amersfoort, voor onze bioloog in spé, met als speciale verrassing  een kijkje achter de schermen. We werden opgewacht door Niki, Linda en de fotograaf (naam weet ik even niet meer). Boaz was helemaal overdonderd. En als extra verrassing kreeg hij een gesigneerd boek van Freek Vonk. En daarna begon het avontuur bij de olifanten. Dierenverzorger Rob nam alle tijd om alles uit te leggen. Dat was zo bijzonder en ook nog eens erg leerzaam. Dat maak je niet zomaar mee! Daarna nog een lekkere lunch en een fotoshoot in de dierentuin. En natuurlijk alle andere dieren bewonderd en extra genoten van de bavianen.

Het was een hele speciale dag. Grote dank aan Stichting Tutu en vooral aan Niki en Linda. Wat een toppers zijn jullie. Terwijl ze zelf beiden hun man onlangs hebben verloren, zetten ze zich vol overgave in voor andere gezinnen die ook in een moeilijke situatie zitten.

Veel liefs Ingerid

Beeld: Hans Doderer