1 december 2022

TuTu Sinterklaas Show

Vroeger; Op de zaterdag van de intocht zat je om 12 uur met ladingen kruidnoten aan de buis gekluisterd om te kijken naar kinderen die optredens deden voor de goedheiligman. De dag erna kon je ‘m in het echt zien in je eigen dorp, en nog een dag later kwam Sinterklaas aan op school (soms op een paard, soms in een brandweerauto). Vroeg je je ooit af hoe hij op zoveel plekken tegelijk kon zijn? Nee joh.

De Sinterklaastijd was magisch. Van het moment dat je begon te knippen in het Intertoys Speelgoedboek tot je op pakjesavond je hoofdkado uit zijn verpakking scheurde. En de volgende ochtend, waarop je in je pyjama en met de stress uit je lijfje eens rustig kon kijken naar al het moois wat je gekregen had. Maar vooral was het een tijd van familie. Samen verlanglijstjes maken, liedjes zingen bij de kachel en ouders die jaar in jaar uit een Oscar voor beste acteerwerk verdienden. Bijzondere familietradities die warme herinneringen zijn geworden.

We hopen dat de gezinnen die zondag aanwezig waren bij de grote Sinterklaashow die speciaal voor ons werd georganiseerd – ondanks alle zorgen en verdriet – ook veel mooie herinneringen kunnen maken. Onze wensbegeleider Debby Klooster zet zich in Kampen voor de wijde regio in en als vertrouweling van Sinterklaas was de verbinding met Stichting TuTu snel gelegd. Geheel belangeloos hielpen Sint en zijn Pieten mee om een extra show van hun uitvoering ‘Echt waar het is ‘m’ op te voeren speciaal voor onze wensgezinnen. Na afloop van de show namen zij alle tijd voor de kinderen en hun ouders en met de zakken vol met lekkers, een klein kadootje, maar vooral een mooie ervaring rijker vertrok iedereen weer richting huis.

📸 Erick Meliesie

Met grote dank aan Debby Klooster, @sinterklaaskampenDe Leuke Hanzestad, fotograaf Erick Meliesie en alle sponsoren die deze middag mogelijk hebben gemaakt.