28 december 2022

Oude liefde roest niet

Oude liefde roest niet. En voor Mariska heet deze oude liefde: Amsterdam. Heel wat uren heeft zij doorgebracht in de straten, grachten en parken van onze hoofdstad. En hoewel ze in Arnhem uiteindelijk haar thuis gevonden heeft, bleef het altijd een grote wens om deze mooie stad in al haar glorie samen met haar gezin te ervaren.

“Lekker uit eten en een overnachting in Amsterdam”, was dan ook de wens van Mariska voor haar gezin. Maar dankzij de gastvrijheid van alle betrokken partijen, escaleerde dit al snel in een Amsterdamse driedaagse. Na aankomst in een waanzinnig appartement midden op de Dam, werd het gezin door Rederij Nassau over de grachten en het IJ naar restaurant Moon gevaren. Terwijl het restaurant op de 19e verdieping van de A’DAM Toren haar rondje draaide, genoten Mariska, Micha, Sem, Merijn en Sasha van een volledig verzorgd 9-gangen diner (inclusief oesters ).

De volgende dag stond in het teken van cultuur met een bezoek aan het Anne Frankhuis en – na een lunch bij De Roode Leeuw – Madame Tussauds, waar het gezin ontzettend gastvrij ontvangen werd en de rondleiding zelfs werd uitgebreid met een bezoek aan de werkplaats. De dag werd afgesloten bij The Upside Down Museum – een interactief Instagram museum wat, met drie tieners, zeker de moeite waard is.

Op de laatste dag werd er ontbeten in het naastgelegen Hotel Anantara Krasnapolsky en was er voor de kinderen gelegenheid om hun gekregen Bijenkorf cadeaubon te besteden aan iets moois. Na een lunch in het restaurant van de Bijenkorf, vertrokken Mariska en haar gezin met de buiken vol met eten en de harten vol met mooie, nieuwe herinneringen weer richting huis.

📸
♥ @hansdoderer
♥ @stefkorporaalphotography
♥ @milestones_by_rana