17 juni 2023

1000 euro vanuit Goes

Afgelopen week mocht onze wensbegeleider Annuska Triou een mooie cheque van 1000 euro in ontvangst nemen op de Cbs Prinses Beatrix Goes. Met de activiteitencommissie van deze school initieerde Annuska een ontmoetingsfeest wat ten gunste kwam van Stichting TuTu.

De activiteitencommissie vond het namelijk hoog tijd voor een feestje. Tijdens de coronapandemie was een samenkomst ondenkbaar. Nu ruim een jaar na het opheffen van de coronamaatregelen en vlak voor het einde van het schooljaar vatte de activiteitencommissie het plan op om dit feest te organiseren.

Voorzitter Annuska Triou zocht directeur Gerard Verkuil op en legde het plan aan hem voor. Verkuil was direct enthousiast maar verbond er wel een voorwaarde aan: het feest moest in het teken van en ten bate van een goed doel zijn. Als wensbegeleider van Stichting TuTu klonk dat voor Annuska natuurlijk direct als muziek in de oren.

De kinderen konden met een strippenkaart deelnemen aan allerhande activiteiten (knutselen, schminken etc.) terwijl de ouders en grootouders gezellig met elkaar praten. De grote publiekstrekker was een echte politieauto die geparkeerd stond op het schoolplein. De agenten hadden het duidelijk naar de zin om de kinderen, ouders en grootouders uitgebreid te vertellen over de auto maar ook over hun beroep. Zij waren niet de enigen die het ontmoetingsfeest van de basisschool in Goes-Zuid opluisterden. Ook de scouting was aanwezig, een suikerspinnenkraam, kunstenaar Jan-Willem Hament en nog veel meer.

In meerdere opzichten was het ontmoetingsfeest een écht feest. Door de inzet en gulheid van middenstanders konden een aantal leuke prijzen gewonnen worden in een loterij voor de aanwezigen. De leerkrachten genoten met volle teugen, net als de leden van de activiteitencommissie en niet in de laatste plaats de kinderen, hun ouders en grootouders.

Grote dank aan Annuska, Cbs Prinses Beatrix Goes, de activiteitencommissie, hulpouders en alle sponsors en donateurs!

Luister ook naar interviews van verslaggever Marcel Steenbakker van Streekomroep De Bevelander met Annuska en Gerard Verkuil, directeur van de Prinses Beatrixschool.